środa, 25 stycznia 2012

Jedzenie po angielsku - part 1

Moja nauka angielskiego do matury powoli przyspiesza. Umiem już coraz więcej słówek i powtórzyłem już sporą część potrzebnej gramatyki. Teraz muszę jeszcze przerobić wybrane zagadnienia i przećwiczyć możliwe rozmowy do scenek oraz opis obrazka po angielsku, bo to też mnie czeka. Dziś zajmę się tematem jedzenia.


Kiedy się zastanowiłem i przejrzałem swoje pomoce, to doszedłem do wniosku, że ważnych słówek dotyczących tematu jedzenia jest bardzo dużo i ciężko mi będzie przyswoić je za jednym razem. Wiadomo, że będę musiał je sobie później powtórzyć, ale na razie chodzi o nauczenie się ich. To prawdziwe wyzwanie. Dlatego dziś skupię się tylko na podstawowych słówkach i zwrotach.

 Rodzaje mięs po angielsku
poultry - drób
turkey - indyk
chicken - kurczak
veal - cielęcina
mutton - baranina
venison - sarnina, dziczyzna
pork - wieprzowina
beef - wołowina
lamb - jagnięcina


 Ryby i owoce morza po angielsku
carp - karp
eel - węgorz
sardine - sardynka
salmon - łosoś
herring - śledź
cod - dorsz
trout - pstrąg
bass - okoń
plaice - flądra
pike - szczupak
tuna - tuńczyk
sea food - owoce morza
shrimps - krewetki
prawns - krewetki
mussels - małże
crayfish - rak słodkowodny
lobster - homar
crab - krab


Nabiał po angielsku
dairy - nabiał
milk - mleko
cheese - ser
cheeses - serki
cottage cheese - twaróg
cream - śmietana
yoghurt - jogurt
butter - masło
margarine - margaryna

Słówek jest naprawdę dużo, co najmniej trzy razy tyle. Będę musiał się mocno spiąć, żeby to powtórzyć. Z jednej strony to dobrze, że nie wyjechałem nigdzie na ferie. Zyskałem dzięki temu trochę czasu. Jeśli okaże się, że tych słówek jest tyle w każdym temacie, to nie wiem jak je wszystkie opanuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz